Taisyklės, kurias jums būtina žinoti įsigijus elektrinį dviratį

Įsigijote, o gal tik svajojate įsigyti Charged elektrinį dviratį? Jei taip, tuomet jums būtina susipažinti su kelių eismo taisyklėmis, taikomomis šių elektra varomų įrenginių savininkams. Reikėtų įsidėmėti, jog galingiems elektriniams dviračiams taikomos visai kitos taisyklės, nei įprastų dviračių vairuotojams.[1]

Tai neturėtų stebinti – kai kurie Charged siūlomi dviračiai gali išvystyti iki 100 km/h greitį, tad akivaizdu, jog tokia galinga priemonė pasivažinėjimams dviračių takais netinka.

Transporto priemonė, kurios projektinis greitis neviršija 25 kilometrų per valandą ir kurios galia yra ne didesnė nei 1 kW, yra vadinama motoriniu dviračiu ir naudojama tokiomis pat eismo sąlygomis kaip ir dviračiai.

Deja, kelių eismo taisyklėse pateikti reikalavimai dviračių vairuotojams ne itin tiksliai apibūdina elektrinių dviračių vairuotojų galimybes, o internete pateikta informacija yra gana klaidinanti. Pavyzdžiui, KET teigia, jog važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų arba dviračių takais bei dviračių juostomis,o jų nesant – kelkraščiu (su betono arba asfalto danga).

Jei važiuoti išvardintomis kelio dalimis nėra galimybių, tuomet leidžiama važiuoti ir šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešiniąja eismo juosta kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Tačiau ar šios taisyklės taikytinos visiems dviračiams?

Siūlome atkreipti dėmesį į pagrindinius kelių eismo punktus, aktualius visiems elektrinių dviračių savininkams. Šių taisyklių laikymasis padės jums išvengti nemalonumų su policija, o taip pat užtikrins jūsų bei kitų eismo dalyvių saugumą.

  1. Lietuvos susisiekimo ministerijos pateiktoje dviračių transporto priemonių vairuotojų atmintinėje pabrėžiama, jog paprastų ir elektrinių dviračių vairuotojams taikomos tos pačios taisyklės tik tokiu atveju, jei motorinio (elektrinio) dviračio galingumas siekia iki 1 kW ir jis gali išvystyti iki 25 km/h greitį. Tokiu atveju dviračiu galėsite važiuoti pėsčiųjų bei dviračių takais, o taip pat – visose dviračio simboliu pažymėtose tako ar kelio dalyse. Tokiems elektriniams dviračiams neprireiks vairuotojo pažymėjimo, o dviračio nereikės registruoti kaip transporto priemonės, atlikti techninės apžiūros, gauti valstybinio numerio bei civilinės atsakomybės draudimo.
  2. Motorinėms (elektrinėms) transporto priemonės, kurių galia siekia nuo 1 kW iki 4 kW bei išvystančioms greitį nuo 25 km/h iki 45 km/h reikėtų įsidėmėti, jog norint išvengti nemalonumų tokią transporto priemonę reikia ne tik apdrausti civilinės atsakomybės draudimu, atlikti techninę apžiūrą, įregistruoti bei suteikti valstybinį numerį, bet ir turėti AM arba bet kurios kitos kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Nurodyto galingumo dviračių savininkams privaloma dėvėti šalmą ir leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, tačiau pėsčiųjų bei dviračių takais ir juostomis, o taip pat – šaligatviais važiuoti nebegalėsite.
  3. KET kelių eismo taisyklės pabrėžia, jog nepilnamečiai dviračių vairuotojai, važiuojantys keliu, privalo segėti dviratininko šalmą. Pilnamečiams eismo dalyviams šalmo dėvėjimas nėra būtinas, tačiau rekomenduojamas.
  4. Privalu atsiminti, jog važiuojant pro pėsčiuosius, elektrinio dviračio vairuotojas turėtų sumažinti dviračio greitį iki 3-7 km/h, o važiuojant kelkraščiu, pėsčiųjų bei dviračių takais – duoti kelią pėstiesiems.
  5. Jei planuojate važiuoti elektriniu dviračiu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, pasirūpinkite tinkamais šviesos žibintais. Dviračio priekyje nepamirškite įjungti baltos šviesos žibinto, o gale – raudonos šviesos žibinto. KET taisyklės nurodo, jog dviračio vairuotojui būtina dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba prie drabužių prisisegti gerai šviesą atspindinčius atšvaitus.
  6. Norintiems vairuoti elektrinius motociklus, kurių galia neviršija 11 kW, o galios ir svorio santykis ne didesnis 0,1 kW/kg, prireiks A1 kategorijos teisių. A2 kategorija reikalinga tiems, kurių motociklai nėra kilę iš du kartus galingesnės transporto priemonės, nėra galingesni nei 35 kW, o galios ir svorio santykis ne didesnis nei 0,2 kW/kg.
  7. Įsigijote itin greitą ir galingą elektrinį dviratį, tačiau norite pasivažinėti dviračių bei pėsčiųjų takais? Tai – ne problema. Charged dviračiai turi specialius greičio ribotuvus, kurie apribos dviračio galią bei greitį pagal kiekvienos valstybės įstatymus. Lietuvoje jums tereikės įsijungti ribojimą, kuris neleis jums viršyti leidžiamos 25 km/h ribos.
  8. Jei įsigijote dviratį, tačiau neplanuojate juo važinėti bendromis gatvėmis, o jį norite naudoti tiesiog pramogai – galite važinėti bekele arba uždarose teritorijose, įsitikinę, jog nekelsite pavojaus kitų žmonių saugumui.Kaip ir minėjome, su minėtaisiais greičio ir galios ribotuvais galite naudoti elektrinį dviratį kaip ir bet kurią kitą negalingą dviratę transporto priemonę ir važinėti parkuose, pėsčiųjų bei dviračių takais ir specialiai pažymėtomis dviračių juostomis.

Taigi, jei svajojate apie elektrinį dviratį, nepamirškite, jog saugumas – svarbiausia. Nors išbandyti svaiginantį dviračio greitį nekantrauja kiekvienas adrenalino ištroškęs nuotykių ieškotojas, pirmiausia reikėtų apsvarstyti savo galimybes ir užtikrinti, jog nei jūs, nei aplinkiniai nenukentės.

Todėl, kaip ir bet kokios kitos transporto priemonės savininkas, dalyvaudami viešajame eisme turėtumėte laikytis bendrų saugumo reikalavimų ir kelių eismo taisyklių.

References

Gabrielė E. Hall

administrator

Domisi gamtą tausojančiomis transporto priemonėmis